Technologia laserowa jest szeroko stosowana w lotnictwie i przemyśle kosmicznym, np. do cięcia i wiercenia laserowego części odrzutowych, spawania laserowego, napawania laserowego i cięcia laserowego 3D. Istnieją różne rodzaje maszyn laserowych do takiego procesu, np. laser CO2 o dużej mocy i laser światłowodowy do różnych materiałów.Goldenlaser oferuje zoptymalizowane rozwiązanie w zakresie cięcia laserowego wykładzin samolotowych.
Tradycyjną metodą cięcia dywanów lotniczych jest cięcie mechaniczne. Ma bardzo duże wady. Krawędź tnąca jest bardzo słaba i łatwo się strzępi. Dalsze czynności wymagają również ręcznego cięcia krawędzi, a następnie zszywania krawędzi, a procedura obróbki końcowej jest skomplikowana.
Dodatkowo dywan lotniczy jest wyjątkowo długi.Cięcie laserowejest najłatwiejszym sposobem na dokładne i wydajne cięcie dywanów lotniczych. Laser automatycznie uszczelnia krawędzie koców lotniczych, bez konieczności późniejszego szycia, umożliwia cięcie ekstremalnie długich rozmiarów z wysoką precyzją, oszczędza pracę i zapewnia dużą elastyczność w przypadku małych i średnich kontraktów.
Nylon, włóknina, polipropylen, poliester, tkanina mieszana, EVA, skóra ekologiczna itp.
Dywaniki, dywany wewnętrzne, dywany zewnętrzne, wycieraczki, dywaniki samochodowe, wykładziny dywanowe, maty do jogi, maty żeglarskie, dywany lotnicze, dywany podłogowe, dywany z logo, pokrowce na samoloty, maty EVA itp.
Szerokość stołu tnącego wynosi 2,1 metra, a długość stołu to ponad 11 metrów. Dzięki stołowi X-Long można wycinać super długie wzory za jednym zamachem, bez konieczności wycinania połowy wzorów, a następnie przetwarzania reszty materiałów. Dzięki temu nie ma przerwy w szyciu na dziele sztuki tworzonym przez tę maszynę.Projekt stołu X-Longprzetwarza materiały precyzyjnie i wydajnie, przy krótkim czasie podawania.