Historia rozwoju poduszek powietrznych

Aby chronić pasażerów, w samochodzie stosuje się różnorodne technologie i urządzenia związane z bezpieczeństwem. Na przykład konstrukcja nadwozia jest zaprojektowana tak, aby pochłaniać energię uderzenia. Nawet ostatnio popularny zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) wyszedł poza funkcję poprawy wygody jazdy i stał się ważną konfiguracją dla bezpieczeństwa. Jednak najbardziej podstawową i podstawową konfiguracją ochrony bezpieczeństwa są pasy bezpieczeństwa ipoduszka powietrzna. Od czasu formalnego zastosowania poduszek powietrznych w samochodach w latach 80. XX wieku uratowały one niezliczone życia. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że poduszki powietrzne są rdzeniem systemu bezpieczeństwa samochodowego. Przyjrzyjmy się historii i przyszłości poduszek powietrznych.

W trakcie jazdy pojazdem system poduszek powietrznych wykrywa uderzenie zewnętrzne, a proces jego aktywacji musi przejść przez kilka etapów. Najpierw czujnik zderzenia elementówpoduszka powietrznasystem wykrywa siłę zderzenia, a moduł diagnostyczny czujnika (SDM) ustala, czy należy wystrzelić poduszkę powietrzną na podstawie informacji o energii uderzenia wykrytej przez czujnik. Jeśli tak, sygnał sterujący jest wysyłany do nadmuchiwacza poduszki powietrznej. W tym momencie substancje chemiczne w generatorze gazu przechodzą reakcję chemiczną, aby wytworzyć gaz pod wysokim ciśnieniem, który jest napełniany do poduszki powietrznej ukrytej w zespole poduszki powietrznej, dzięki czemu poduszka powietrzna natychmiast się rozszerza i rozkłada. Aby zapobiec uderzeniu pasażerów w kierownicę lub deskę rozdzielczą, cały proces nadmuchania i wystrzelenia poduszki powietrznej musi zostać ukończony w bardzo krótkim czasie, około 0,03 do 0,05 sekundy.

np2101121

Aby zapewnić bezpieczeństwo, nieustannie rozwijamy poduszki powietrzne

Pierwsza generacja poduszek powietrznych jest zgodna z zamierzeniem wczesnego etapu rozwoju technologii, tj. gdy dochodzi do zderzenia zewnętrznego, poduszki powietrzne są używane, aby zapobiec uderzeniu górnej części ciała pasażerów zapiętych pasami bezpieczeństwa w kierownicę lub deskę rozdzielczą. Jednak ze względu na wysokie ciśnienie powietrza podczas uruchamiania poduszki powietrznej może ona spowodować obrażenia u małych kobiet lub dzieci.

Potem wady poduszki powietrznej pierwszej generacji były stale udoskonalane, a pojawił się system poduszek powietrznych dekompresyjnych drugiej generacji. Poduszka powietrzna dekompresyjna zmniejsza ciśnienie nadmuchu (około 30%) systemu poduszek powietrznych pierwszej generacji i zmniejsza siłę uderzenia generowaną podczas otwierania poduszki powietrznej. Jednak ten typ poduszki powietrznej stosunkowo zmniejsza ochronę większych pasażerów, więc opracowanie nowego typu poduszki powietrznej, która mogłaby zrekompensować tę wadę, stało się pilnym problemem do rozwiązania.

Poduszka powietrzna trzeciej generacji nazywana jest także poduszką powietrzną „Dual Stage” lub „Smart”poduszka powietrzna. Jego największą cechą jest to, że jego metoda sterowania jest zmieniana zgodnie z informacjami wykrytymi przez czujnik. Czujniki zamontowane w pojeździe mogą wykryć, czy pasażer ma zapięty pas bezpieczeństwa, prędkość zderzenia zewnętrznego i inne niezbędne informacje. Kontroler wykorzystuje te informacje do kompleksowych obliczeń i dostosowuje czas rozwinięcia i siłę rozszerzania poduszki powietrznej.

Obecnie najczęściej stosowana jest 4. generacja Advancedpoduszka powietrzna. Kilka czujników zainstalowanych na siedzeniu służy do wykrywania położenia pasażera na siedzeniu, a także szczegółowych informacji o budowie ciała i wadze pasażera, a następnie wykorzystuje te informacje do obliczenia i określenia, czy należy uruchomić poduszkę powietrzną i jakie jest ciśnienie rozprężania, co znacznie poprawia ochronę bezpieczeństwa pasażerów.

Od momentu pojawienia się do chwili obecnej poduszka powietrzna była bezsprzecznie oceniana jako niezastąpiona konfiguracja bezpieczeństwa pasażerów. Różni producenci również zobowiązali się do opracowywania nowych technologii poduszek powietrznych i nadal rozszerzają zakres ich zastosowań. Nawet w erze pojazdów autonomicznych poduszki powietrzne zawsze będą zajmować najlepszą pozycję w ochronie pasażerów.

Aby sprostać szybkiemu wzrostowi światowego popytu na zaawansowane produkty w zakresie poduszek powietrznych, dostawcy poduszek powietrznych poszukująsprzęt do cięcia poduszek powietrznychktóre nie tylko mogą zwiększyć wydajność produkcji, ale także spełniać surowe standardy jakości cięcia. Coraz więcej producentów wybieramaszyna do cięcia laserowegodo przecinania poduszek powietrznych.

Cięcie laseroweoferuje wiele zalet i pozwala na wysoką wydajność: szybkość produkcji, bardzo precyzyjna praca, niewielkie lub żadne odkształcenia materiału, brak konieczności stosowania narzędzi, brak bezpośredniego kontaktu z materiałem, bezpieczeństwo i automatyzacja procesu…

Produkty powiązane

Zostaw swoją wiadomość:

WhatsApp +8615871714482